AKO SA DOSTAŤ A ČO (NE)ROBIŤ NA KASTINGU DO MODELINGOVEJ AGENTÚRY?

Vitajte pri ďalšom článku a tentokrát by som chcela zodpovedať otázku, ktorá mi chodí extrémne často hlavne na môj ask. Konkrétne sú to dve otázky a ja vám ich spojím do jedného článku.

Ako sa môžem dostať na kasting do modelingovej agentúry?
Ako uspieť na kastingu?
... to sú teda otázky o ktorých bola reč a ktoré vám teraz rada zodpoviem...

V prvom rade si povedzme základné veci (čo sa týka výzoru a proporcií), čo by ste mali spĺňať predtým než začnete uvažovať nad modelingom a modelingovou agentúrou.
Agentúry udávajú výšku niektoré od 170cm a niektoré od 174cm.
Miery okolo 90/60/90 (prsia/pás/boky/) samozrejme toto sú len orientačné čísla, takže nejaké cm okolo týchto neznamenajú nič strašné. Napríklad prsia sa väčšinou nikdy neriešia, keďže takmer každá modelka má hrudník okolo 80-85cm. Boky je najlepšie mať max 92 a pás max 63 poprípade možno 64.
Agentúry netúžia vždy len po dokonalej kráse, chcú aj baby, ktoré su zaujímavé možno práve tým, že majú väčší nos, odstávajúce ušká, oči ďaleko od seba, veľké oči, plné pery či naopak tenké pery. DOESN'T MATTER. Nikdy neviete či nezaujmete práve tým, čo vy na sebe považujete možno ako nedokonalosť.


Ako sa môžem dostať na kasting do agentúry?

Na kasting do agentúry sa dá dostať dvoma spôsobmi. Prvý (týmto som sa tam dostala ja) je, že vás osloví scoutka z konkrétnej agentúry odfotí si vás, dá vám vizitku a pozve na kasting do agentúry.. mne konkrétne sa to stalo v nákupnom centre, konkrétne v Auparku v Bratislave. POZOR! Sú scouti a "scouti" rovnako ako sú agentúry a "agentúry" takže ak sa vám niečo na agentúre z ktorej vás oslovili nepozdáva, alebo neviete či sú dobrí a seriózni, určite ma kontaktujte, rada poradím.

Druhý spôsob je webová stránka konkrétnej agentúry (poprípade sa im dá napísať aj napríklad na instagram) do ktorej by ste sa chceli dostať. Na stránke každej agentúry je dotazník ak máte záujem sa do agentúry dostať. Napríklad moja agentúra Heriett models ma na stránke kolónku "Be Heriett" ,ktorá slúži práve pre baby, ktoré sa chcú dostať do našej agentúry. Pri týchto dotazníkoch sa zvyknú vypisovať informácie ako výška, miery, vek, konfekčná veľkosť, veľkosť topánok a posielať fotky vašej tváre a postavy BEZ MEJKAPU poprípade s naozaj JEMNÝM LÍČENÍM... najlepšie na týchto fotkách je mať oblečenie, ktoré perfektne sedí vašej postave, je jednoduché a postava v ňom vynikne..samozrejme najlepšie ALL BLACK.
Ak tento dotazník odošlete, agentúra vám na mail môže a nemusí odpovedať. Odpovedajú len v prípade, že ich zaujmete, takže vám napíšu aby ste sa došli do agency ukázať naživo (respektíve vás pozvú na kasting).
Poprípade je tu ešte predsa len možnosť č.3 a to sú hromadné kastingy, ktoré robievajú niektoré agentúry.. napríklad agentúra Elite robí Elite model look a podobne..


Ako uspieť na kastingu?

Na modelku nestačí len krásna tvárička a perfektné miery či výška. Práve na týchto kastingoch agentúry často sledujú najmä vašu osobnosť..keďže to ako vyzeráte už mali možnosť vidieť. POZOR! Agentúry si vás už pred kastingom radi stalkujú a to hlavne na sociálnych sietiach ako instagram, sledujú ako sa prezentujete, ako žijete a ako sa správate. Na návšteve agentúry hlavne buďte samé sebou, veľa sa smejte (milujú úsmev) buďte skromné a zároveň sebavedomé. Ak nie ste sebavedome nevadí, oni vo vás ten potenciál uvidia a to sebavedomie z vás časom výjde verte mi, bola som rovnaký prípad. Na kastingu sa zvyknú pýtať otázky napríklad o životnom štýle, vašej škole.. poprípade vám položia pár základných otázok po anglicky. Zmerajú vám miery a spravia pár fotiek.

Čo je najlepšie mať na kastingu oblečené? Well, rozhodne all black. Najlepšie klasika čierne rifle a čierny croptop, poprípade čierne tielko. A samozrejme mať so sebou nejaké topánky na opätku v ktorých predsa len postava vyzerá o čosi krajšie. Hlavne žiaden mejkap, maximálne korektor, vrstva špirály a balzám na perách (kľudne aj s jemným prirodzeným sfarbením).

Veľa báb sa obáva toho, že si myslia, že nie sú fotogenické, nevedia pózovať a nie su sebavedomé, jednoducho si neveria a že práve preto ich nebude agentúra chcieť. OMYL. Ja som bola presne tento prípad, nefotogenická šedá myška, ktorá absolútne nevedela pózovať a vôbec som si v tomto neverila.. a predsa vo mne ten potenciál videli v mojej osobnosti. NIKTO nie je fotogenický hneď, nevie hneď pózovať a nenarodíme sa všetci so zdravým sebavedomím. To všetko vás modeling naučí časom rovnako, ako to naučil mňa.




Dúfam, že sa vám článoček páčil, že splnil svoj účel a pomohol. Nič nie je nemožné len si za tým treba ísť. Ak ste z tých, ktoré sa práve chystajú na nejaký kasting, VEĽMI DRŽÍM PRSTY. <3

Komentáre

  1. Veľmi pekný článok. Ja sa tiež chistám na kasting a nevedela som čo sa tam robí tak som trocha mrkla na internet.Dakujem


    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára